קצת על היפראמזיס // ד"ר ישראל הנדלר

מה זה היפראמזיס (היפרמזיס) גרבידרום?
היפראמזיס גרבידרום הוא צורה חמורה של בחילות בהריון וגם הקאות יתר בהריון. כאשר את מקיאה יותר מדי, את מאבדת נוזלים ועלולה להתייבש, מצב שיכול להשפיע על רמת המלחים בגופך ולשבש את תפקוד הכליות שלך. למעשה, במצב של הקאות תדירות וקשות, את עלולה לאבד יותר מ-5 אחוזים ממשקל גופך. במצב של היפראמזיס גרבידרום, בחילות בהריון יכולות להימשך כמה שעות בכל יום ולהשפיע בצורה משמעותית על שגרת היומיום שלך. מצב של היפראמזיס גרבידרום דורש טיפול רפואי כדי לשלוט בהקאות להחזיר לגופך את הנוזלים שאת צריכה כדי לשמור על בריאותך.

הסימנים הנפוצים של היפראמזיס גרבידרום כוללים:
בחילות בהריון שנמשכות יותר מכמה שעות בכל יום.
בנוסף, מדובר על הקאות של שלוש פעמים או יותר ביום,
ותסמינים המפריעים לחיי היומיום שלך.

סיבות וגורמי סיכון למצב של היפראמזיס גרבידרום:
תדירות גבוהה של הקאות בהריון והיפראמזיס גרבידרום יכולות להיגרם מרמות גבוהות במיוחד של הורמון ההריון HCG לדוגמא כאשר את נושאת ברחמך תאומים או שלישייה. במקרים נדירים, מצב בו קיימת תדירות גבוהה של הקאות בהריון, עלול להיגרם מבעיה קיימת כמו הפרעה בבלוטת התריס או בכבד.

אם אמך או אחותך סבלו ממצב של היפראמזיס גרבידרום בהריונות שלהן, יש אפשרות שגם את תחווי זאת, מפני שהפרעה זו נוטה להיות תורשתית.

מניעה וטיפול בהיפראמזיס גרבידרום:
לצערנו, אין דרך מוחלטת למנוע היפראמזיס גרבידרום. אפשרויות הטיפול נעות מתרופות ביתיות ועד טיפול רפואי בבית חולים, בהתאם לחומרת התסמינים שלך ולחוות הדעת של הרופא/ה המטפל/ת לגבי מצבך הספציפי.

כדי להילחם במצב של בחילות בבית, ייתכן שהרופא/ה שלך יציעו לך לנסות להימנע מריחות וטעמים שמעוררים בחילות בהריון. אסטרטגיות אחרות בהמלצת הרופאים יכולות לכלול:
תפריט פשוט ולא מתובל של מזונות כמו בננות, אורז, או לחם קלוי
נטילת תוסף ויטמין B6 (לצד ויטמינים אחרים להריון).
שתיית תה עם ג'ינג'ר ולקיחת כדורי או סוכריות ג'ינגר, ועוד..
בהתאם לחומרת מצבך, ייתכן שהתרופות הביתיות הללו לבדן לא תהיינה יעילות מספיק ותזדקקי לטיפול רפואי נוסף, כדי להתמודד עם היפראמזיס.
במקרים יותר מורכבים, הרופא/ה שלך עשויים להפנות אותך לאשפוז בבית החולים, שם אפשרויות הטיפול כוללות:
השבת נוזלים וויטמינים באמצעות עירוי לווריד, נטילת תרופות מרשם המסייעות לשלוט בבחילות וגם הקאות בהריון המשלבות חומרים פעילים כדוגמת אונדסטרון, או שילוב של פירידוקסין + דוקסילאמין – באישור רופא/ה בלבד

קיבלנו את פנייתכם

אחד מנציגנו ייצור עמכם קשר בהקדם

אולי זה יעניין אותך??

עלה אצלנו מאמר חדש

הצטרפו למשפחת בוני עולם

לעדכונים, לסיפורים, לחדשות ולאירועים

להצטרפות לניוזלטר שלנו