מאות רבנים ומורי הוראה השתתפו בכנס השנתי לרפואה והלכה של בוני עולם בירושלים

בכינוס השתתפו בכירי הרופאים בישראל ויועצי הארגון שליבנו שאלות וסוגיות חשובות ומרכזיות יחד עם בכירי הרבנים * הוקרא מכתבו של הגר"מ שטרנבוך: ״הנני לחזק את ידי רבני הארגון ׳בוני עולם׳ שפועלים רבות למען המצפים לזש״ק. בדורות אלו שמתחדשים דרכים חדשות, שבחלקם אסורים ע״פ ההלכה חובה לברר בכל שאלה״.

הגאון רבי מתתיהו דייטש בכינוס: ״חשוב מאד שאפשר 24 שעות להתקשר לרבני ׳בוני עולם׳ כדי לקבל מענה״

 

בתחושת שליחות רבה נפתח כנס העיון השנתי לרפואה והלכה של ארגון 'בוני עולם' בירושלים.

מאות רבנים, דיינים, פוסקים ומורי הוראה שייצגו את כלל הקהילות והחוגים מירושלים וכל שכונות העיר, השתתפו בכינוס ההלכתי-רפואי שהתקיים ע״י ׳בוני עולם׳ באולם ׳בית מלכה׳ בירושלים.

את הכנס פתח והנחה בטוב טעם הרב שלמה ורנר שהזמין את גדולי וחשובי הרבנים לשאת דברים.

במהלך הכינוס הושמעו הרצאות וסקירות יסודיות ע"י בכירי הרופאים בארץ, על מנת להעשיר את ידיעת הרבנים שליט"א בנושאי רפואה בבואם להכריע בסוגיות הנוגעות להלכה.

את הכינוס השנתי פיארו בין היתר הרבנים הגאונים חברי ועדת ההלכה של ׳בוני עולם׳ הגאון רבי מתתיהו דייטש, הגאון רבי דוד יוסף, הגאון רבי משה ברנסדורפר, הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, הגאון רבי יוסף אפרתי, הגאון רבי בן ציון קוק, הגאון רבי שלמה זעפרני, הגאון רבי יצחק לוקסנברג, הגאון רבי אהרן גולדמינצר, וכן הרב פנחס פרנקל רב משרד הבריאות.

ההרצאות המקצועיות נמסרו במהלך הכינוס ע"י בכירי הרופאים פרופ' שמחה יגל מהדסה וד"ר מיכה באום מביה"ח שיבא ומדיקל סנטר כמו״כ התקיים פאנל מקצועי בהשתתפות מנהלי המעבדות ד"ר פבל איציקסון מאסותא ראשון לציון וד"ר רועי סלע מהרצליה מדיקל סנטר.

משא הלכתי נרחב נשמע מפי ראש מכון יד הרמ"ה ורבה של רמת שלמה הגר"מ דייטש שלפני כן דיבר על הזכות הגדולה שיש לרב שלמה בוכנר על הקמת הארגון המיוחד הזה בארץ ישראל ולפעילות המנכ״ל הרב אליקים לבנון, וכן הרחיב על חשיבות הקשר של הרבנים והרופאים. ״אנחנו נתקלים מידי יום עם אתגרים בהלכה וצריך שהרב ידבר ישירות עם הרופא. אינו דומה מקרה אחד למשנהו. חשוב מאד שאפשר 24 שעות להתקשר לרבני בוני עולם, להתקשר עם הרופא כדי לקבל מענה״.

בהתרגשות רבה האזינו מאות המשתתפים למכתב הנדיר שהוקרא בידי הגר״י אפרתי ושוגר ע״י פוסק הדור הגר״מ שטרנבוך בו בירך את העוסקים במלאכה החשובה.

לאחר הקראת המכתב הוסיף הגר״י אפרתי ודיבר על גדלות הארגון שמונע חשש תקלה בבתי חולים, וכן בהדרכה שהכל יהיה על פי ההלכה, וזאת לצד העזרה הכלכלית הגדולה לזוגות.

בשיאו של הכינוס נשא דברים חבר מועצת חכמי התורה הגר״ד יוסף שנשא מדברותיו וחידד את חשיבות ההתכנסות: ״כל אחד נתקל בדבר יום ביומו. הטכנולוגיה מתפתחת והשאלות שעומדות לפתחם של הרבנים מגוונות מאוד. ישנן שאלות חדשות שלא היו בדורות קודמים אם יחפשו לא ימצא כלום בדורות קודמים. בכל פעם שיש בעיות של פוריות אנחנו מפנים לבוני עולם, הם מומחים ויודעים לעזור לכל אחד.

אני רוצה לחזק את ידיהם אשרינו שיש לנו ארגון כזה שדואגים להביא נפשות לעם ישראל, וכמה יהודים זכו להקים משפחה ובעז״ה ימשיכו״.

בהדרת כבוד נשמעו דברי הרב הראשי לישראל הגר״ד לאו שהודה לארגון 'בוני עולם' על הכנס החשוב, ובהם למייסד הרב שלמה בוכנר והמנכ״ל בישראל הרב אליקים לבנון.

הרב הראשי עורר את עניין הזריזות הנדרשת על מנת לענות לזוגות. ״על אחת כמה וכמה שמדובר על מי שמוריד דמעה וזוג שחסר לו האושר והשמחה, אם יש אפשרות לסייע בעדם חשוב לא להתמהמה״.

הוא הוסיף כי ״בוני עולם יוצרים את החיבור האמיתי והנכון עם הרופאים הטובים ביותר כדי לזכות להיות בין אלו שמביאים חיים לזוגות״.

הרב שמעון ברונר מהיועצים הבכירים של בוני עולם הציג בפני המשתתפים את הפעילות חובקת העולם של 'בוני עולם' בתחום הייעוץ ההלכתי-רפואי. "כל יום מתקבלות כ-300 שיחות לכלל היועצים כאשר גם רבנים מפנים אלינו את הפונים וגם הרבנים בעצמם פונים".

עוד הסביר הרב ברונר כי לאור העובדה שהארגון נוסד על גדולי ישראל וממשיך את פעולותיו יחד עם עצת גדו״י, ישנה חשיבות רבה בתיאום מלא בין הרב המלווה את הזוג לבין היועצים ההלכתיים של הארגון. כן הוא שיתף את הרבנים בחשיבות הקשר עם הרופא המטפל ואנשי המקצוע על מנת לקבל את המידע המפורט.

 לאחר מכן התקיים פאנל רב שיח מיוחד בו השתתפו בכירי הרופאים ויועצי הארגון, בהם הועלו שאלות וסוגיות חשובות ומרכזיות, שקיבלו מענה מושלם בשילוב כוחות בין הרבנים לרופאים.

רבנים ומו"צים פנו לאחר הכנס להנהלת 'בוני עולם' והודו להם על שנטלו על עצמם לארגן ערב מקצועי וייחודי זה שהעשיר אותם בכלים נחוצים וחשובים לטובת הפונים הרבים הצריכים עזרה ברפואה והלכה.

קיבלנו את פנייתכם

אחד מנציגנו ייצור עמכם קשר בהקדם

אולי זה יעניין אותך??

עלה אצלנו מאמר חדש